Tramwaj miałby połączyć Podolany z torowiskiem rejonu ulicy Piątkowskiej. Na razie przewidywane są dwa warianty trasy, właśnie w rejonie wyjściowym, od trony ul. Piątkowskiej. Konkursowa koncepcja miałaby określić możliwości poprowadzenia torowiska tak, by uwzględnić dotychczasową zabudowę, planowaną przebudowę ul. Lutyckiej i również powstanie będącego też w planach węzła przesiadkowego Druskienicka, wykorzystującego tramwaj, autobus i kolej.
- Celem planowanej inwestycji oprócz doprowadzenia komunikacji tramwajowej do osiedli mieszkaniowych na Podolanach jest również zapewnienie możliwości obsługi komunikacją tramwajową Szpitala Wojewódzkiego, Szpitala Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz powstającego w tym rejonie Wielkopolskiego Centrum Zdrowia Dziecka - mówi Jan Gosiewski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Tramwaj połączy się z koleją metropolitalną
ZTM informuje, że trwa opracowywanie zgodnej z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru koncepcji zintegrowanego węzła przesiadkowego „Druskienicka”. W jego skład wchodzą m.in.: nowy przystanek kolejowy o roboczej nazwie „Poznań Druskienicka” wraz z niezbędną infrastrukturą, a także parkingi typu Bike&Ride oraz Park&Ride.
W efekcie poprowadzenie trasy tramwajowej do przyszłego przystanku kolejowego będzie sprzyjać integracji komunikacji miejskiej z Poznańską Koleją Metropolitalną. Kiedy powstanie tramwaj na Podolany – nie wiadomo: prace projektowe i budowlane uzależnione będą od możliwości finansowych miasta.
Gdzie pobiegnie tramwaj na Podolany
Przyszła trasa tramwajowa miałaby biec od istniejącego torowiska wzdłuż ul. Piątkowskiej (węzeł „Os. Winiary” – rejon skrzyżowania z Al. Solidarności) do terenów planowanego zintegrowanego węzła przesiadkowego „Druskienicka”.
Rozważa się wybór jednego z dwóch wariantów przebiegu: w ciągu ul. Dobrego Pasterza, a następnie nowym wiaduktem nad ul. Witosa do ul. Wrzoska i dalej ul. Dojazd do projektowanego odcinka Al. Solidarności i ul. Jasielskiej oraz korytarzem transportowym do ul. Szczawnickiej, lub w ciągu istniejącego i projektowanego odcinka Al. Solidarności i ul. Jasielskiej (wraz z uwzględnieniem przebudowy istniejącego wiaduktu nad ul. Witosa) oraz wspomnianym, rezerwowanym w miejscowym planie zagospodarowania korytarzem transportowym do ul. Szczawnickiej.
Możliwe jest też zaproponowanie wariantu dodatkowego, alternatywnego wobec tych dwóch.
Sprawdź też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?