Najaktywniejsi burmistrzowie w sieci
Raport Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych stworzono na podstawie analizy 142 profili Facebook burmistrzów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów IBIMS w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych. W badaniu wzięto pod uwagę jedynie tych prezydentów i burmistrzów, którzy posiadają oficjalny profil na Facebooku (nieoznaczony jako prywatny).
Najaktywniejsi burmistrzowie z Jawora, Wojkowic i Pleszewa
Jeśli chodzi o burmistrzów w obu kategoriach trójka jest ta sama. Według wskaźnika „Performance” najlepszy był Emilian Bera z Jawora, przed Tomaszem Szczerbą z Wojkowic i Arkadiuszem Ptakiem z Pleszewa. Ze względu na aktywność i interakcje Tomasz Szczerba wyprzedził natomiast Emiliana Berę, natomiast trzecie miejsce znów przypadło burmistrzowi Pleszewa.
Poza wspomnianą trójką, w ścisłej czołówce znaleźli się jeszcze m.in.: Jerzy Wrębiak (Brzeg), Artur Ciecierski (Zakroczym), Wojciech Karol Iwaszkiewicz (Giżycko), Gabriela Staszkiewicz (Cieszyn) czy Krzysztof Wojciech Jaworski (Trzcianka).
Najaktywniejsi burmistrzowie w sieci
Autorzy rankingu podkreślają, że może on zaskoczyć wielu obserwatorów przestrzeni samorządowej.
Jasno z niego wynika, że wielkość miasta czy też rozmiar jego budżetu marketingowego nie przekłada się w prosty sposób na efektywność w komunikacji społecznej. Trzecie miejsce w rankingu prezydentów Marka Materka, prezydenta Starachowic, jest tego dowodem. W indywidualnie opracowanym na potrzeby tego raportu algorytmie premiowaliśmy profile, które pomimo mniejszych rozmiarów, generują stosunkowo wysoki poziom interakcji z mieszkańcami i do których publikacji odwołują się lokalne społeczności – zwracają uwagę.
Ranking najaktywniejszych burmistrz i prezydentów w sieci
Autorzy rankingu stworzyli dwa osobne zestawienia. Pierwszy według wskaźnika „performance” oraz aktywności i interakcji.
Performance - to wskaźnik jakości uwzględniający trzy zmienne: sumę uzyskanych interakcji w badanym okresie podzieloną przez liczbę fanów w dniu 31 grudnia 2021 r. (koniec analizowanego okresu). Wartość ta następnie mnożona jest przez średnią dzienną liczbę wpisów w całym 2021 r.
Interakcje - to wskaźnik będący sumą polubieni wpisów, komentarzy pod nimi oraz udostępnień dokonanych przez internautów, natomiast aktywność obrazuje liczbę opublikowanych postów czy treści własnych na profilach. Podliczono tylko i wyłącznie autorską aktywność
Polub nas na FB
POLECAMY RÓWNIEŻ
Laura & Profanumbeats w piosence „Strong Weak Woman”
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?