Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy z ul. Swoboda przeciwni ograniczaniu miejsc postojowych. "Stop bezmyślnemu stawianiu barier wzdłuż ulicy"

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Na początku stycznia wspólnoty mieszkaniowe z ulicy Swobody spotkały się z Radą Osiedla Grunwald Północ. Przedstawiono im plany reorganizacji ruchu na ich ulicy. Zdaniem mieszkańców, niezależnie od tego, który wariant zostanie wdrożony w życie – ulica jednokierunkowa lub dwukierunkowa – to drastycznie zostanie ograniczona liczba miejsc postojowych. - Na to nie ma zgody – mówią. I namawiają swoich sąsiadów do podjęcia działań, nim będzie za późno.
Na początku stycznia wspólnoty mieszkaniowe z ulicy Swobody spotkały się z Radą Osiedla Grunwald Północ. Przedstawiono im plany reorganizacji ruchu na ich ulicy. Zdaniem mieszkańców, niezależnie od tego, który wariant zostanie wdrożony w życie – ulica jednokierunkowa lub dwukierunkowa – to drastycznie zostanie ograniczona liczba miejsc postojowych. - Na to nie ma zgody – mówią. I namawiają swoich sąsiadów do podjęcia działań, nim będzie za późno. Waldemar Wylegalski
- Chcemy, by władze Poznania usłyszały nasz sprzeciw wobec dalszego ograniczania miejsc postojowych. Żądamy zaprzestania bezmyślnego stawiania barier wzdłuż ulicy Swobody, które w wielu przypadkach nie mają logicznego uzasadnienia oraz blokowania wjazdu na istniejące parkingi. Domagamy się przedstawienia alternatywnego rozwiązania, które umożliwi parkowanie pojazdów – mówią mieszkańcy budynków przy ulicy Swoboda w Poznaniu.

Na początku stycznia wspólnoty mieszkaniowe z ulicy Swobody spotkały się z Radą Osiedla Grunwald Północ. Przedstawiono im plany reorganizacji ruchu na ich ulicy. Zdaniem mieszkańców, niezależnie od tego, który wariant zostanie wdrożony w życie – ulica jednokierunkowa lub dwukierunkowa – to drastycznie zostanie ograniczona liczba miejsc postojowych. - Na to nie ma zgody – mówią. I namawiają swoich sąsiadów do podjęcia działań, nim będzie za późno.

Mieszkańcy z ul. Swoboda ślą maile do radnego

- W ostatnim tygodniu otrzymałem mnóstwo maili w tej sprawie. To nie jest jeden list protestacyjny, każdy z mieszkańców pisze w swoim imieniu, przedstawia własne argumenty – podkreśla Wojciech Kręglewski, radny KO, przewodniczący komisji transportu i polityki mieszkaniowej. I dodaje, że piszą nie tylko przeciwnicy zmian, choć są oni w mniejszości.

Radni na razie nie otrzymali informacji, dotyczących proponowanych zmian w tej części Grunwaldu. - Na jednym z posiedzeń komisji zajmiemy się tą sprawą, aby wysłuchać zainteresowanych i wydać opinię – zapewnia Kręglewski. I dodaje: - Słyszałem, że podobno mają się odbyć konsultacje, podczas których zostaną przedstawione plany reorganizacji ruchu na tej ulicy.

MIR zapowiada uporządkowanie parkowania na ul. Swoboda

Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu potwierdza, że propozycje miasta będą przedstawione w ramach konsultacji społecznych. - Trudno określić, kiedy i jakie środki będą niezbędne do wprowadzenia zmian przez ZDM i kiedy mogłoby to nastąpić – przyznaje Dondajewski. - Obecnie trwają prace koncepcyjne i projektowe obejmujące między innymi uporządkowanie parkowania pojazdów na ulicy Swoboda. Z uwagi na deficyt miejsc parkingowych intencją władz miasta jest zachowanie na tej ulicy, jak największej liczby legalnych miejsc postojowych.

Nowa droga rowerowa na Grunwaldzkiej:

Czy liczba miejsc, na których będzie można pozostawić auto zostanie, jak twierdzą mieszkańcy, drastycznie ograniczona? - Bilans miejsc postojowych będzie zależny jednak od przyjętych ostatecznie rozwiązań – twierdzi Dondajewski.

Dondajewski zwraca uwagę, że obecnie parkowanie wzdłuż ulicy Swoboda odbywa się na zasadach ogólnych - równolegle do chodnika oraz w zatoce postojowej przy kościele i na miejscach do parkowania ukośnego przy pawilonie handlowo-usługowym.

- Jednak parkowanie równoległe jedną lub dwiema osiami na chodniku odbywa się często niezgodnie z przepisami, utrudniając ruch pieszych i przyczyniając się do degradacji infrastruktury – podkreśla Dondajewski.

STOP Anarchii Drogowej: Karygodne parkowanie na ul. Swoboda

Ostatnio na ul. Swobody wprowadzono już zmiany, których celem – jak twierdzi MIR – było wyeliminowanie nieprawidłowego parkowania m.in. przy Przedszkolu nr 100 i wyjazdach z posesji, w rejonie skrzyżowań z ul. Marcelińską i ul. Świt (zakaz parkowania na mocy przepisów ogólnych) oraz w związku z przesunięciem i zabezpieczeniem widoczności przejścia dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 88 (zmiana na wniosek policji).
- Na wniosek mieszkańców zabezpieczono także słupkami dewastowany teren zielony między pawilonami na przeciwko kościoła – dodaje Dondajewski.

Część mieszkańców krytycznie odnosi się do tych zmian. Ich zdaniem, dotychczasowe działania są efektem nacisku ze strony zwolenników likwidowania miejsc postojowych i ograniczania liczby aut. Wśród nich wymieniają Nasz Brzask czy STOP Anarchii Drogowej.

- Jeszcze nie zdążyliśmy zająć się karygodnym sposobem parkowania na ulicy Swoboda – twierdzi Włodzimierz Nowak ze stowarzyszenia STOP Anarchii Drogowej. - Jednak jest to serce dużego osiedla i zdecydowanie warto na nie spojrzeć z uwagą. Na ulicy Swoboda kierowcy masowo zostawiają samochody bez pozostawienia 150-centymetrowego przejścia dla pieszych. Często nie ma miejsca, aby minęły się dwie osoby.

Nowak uważa, że rozwiązaniem godzącym interesy pieszych, jak i parkujący jest przekształcenie ulicy w jednokierunkową. - Zwężenie niezbędnego pasa ruchu do szerokości dla jednego jego kierunku, pozwoli bez problemu wygospodarować dwa metry dla pieszych na chodnikach i miejsce na dwustronny równoległy postój pojazdów – twierdzi Nowak.

Jeden kierunek ruchu na ulicy Swoboda?

Zdaniem Dondajewskiego, problem uporządkowania nieprawidłowego i niebezpiecznego parkowania na chodnikach wymaga kompleksowego rozwiązania. - Wśród wariantów branych pod uwagę rozważane jest także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego, na odcinku od Marcelińskiej do ulicy Świt, co umożliwiłoby legalne parkowanie równoległe na jezdni po obu stronach tego odcinka ulicy – mówi Dondajewski.

- Nie jest prawdą, że po wprowadzeniu jednego kierunku ruchu będzie konieczna likwidacja miejsc postojowych – przekonuje Nowak. I dodaje: - Natomiast stan obecny jest skandaliczny. Protestujący mieszkańcy winni się cieszyć, że nasza Straż Miejska była zbyt zajęta, by tam zaglądać. Na palcach jednej ręki zliczyć można pojazdy, których kierowcy nie otrzymaliby mandatów.

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto